Tuesday 1 May 2012

Syukur PadaMu Ya Rabb


HIJAU:

warna ketenangan..
warna pakaian sutera ahli syurga..
ya Allah, dekatkanlah aku dengan SyurgaMu dan jauhkanlah aku dari azab api NerakaMu..
ya Allah, Kau berilah aku jalan hidayahMu.. berikanlah aku cahayaMu,
sesungguhnya hambaMu ini khilaf.. banyak berdosa padaMu ya Allah..
Ya Allah.. sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi maha Pengasih..
Ampunilah hambaMu ini YA Allah..
Tunjukkanlah aku jalan lurusmu..

Ya Allah, seandainya, saat kematian ini hampir mendekatiku Ya Allah,
Kau matikanlah aku dalam Husnul Khatimah Ya Allah..
Sesungguhnya aku tidak layak untuk syurgaMu ya Allah..
namun Ya Allah aku tidak mahu menjadi bahan bakarMu ya Allah di NerakaMu Ya Allah..

Ya Allah.. aku bersyukur padaMu Ya Allah..
atas kasihMu mempertemukan aku dengan sahabat-sahabat yang banyak mengajarkanku untuk mendekatiMu Ya Allah..
Ya Allah.. sesungguhnya hambaMu ini tidak layak untuk syurgaMu Ya Allah..
Namun., aku mohon padaMu Ya Allah..
Janganlah Engkau dekatkanku dengan NerakaMu Ya Allah..

Ya Allah.. aku memohon padaMu Ya Allah...
Sentiasalah membimbingku Ya Allah..
Berilah hidayahMu padaku ..
Dekatkanlah aku bersama hambaMu yang soleh dan solehah...
Ya Allah... sentiasalah Engkau mengetuk hatiku andai ada dosaku terhadapMu..
agar aku sentiasa bertaubat padaMu Ya Allah..

Ya Allah.. berkatilah ilmu yang telah aku pelajari...
Berkatilah segala ilmuMu yang aku pelajari...
Ya Allah.. aku memohon padaMu Ya Allah... janganlah Engkau memupuk sikap kedekut ilmu dalam diriku..
Ya Allah.. aku memohon padaMu Ya Allah... sentiasalah memelihara aku dari sikap mazmumah..
Peliharalah sikapku seperti wanita muliaMu..
Siti Khadijah, Maryam dan Asiyah...

 

 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...